Followers

Thursday, March 31, 2011

Hari yang SANGAT PENAT !!!

Kalau lah boleh boldkan tajuk entry nie, dah aku bold kan. Hush...

Hari nie, hari yang sangat memenatkan aku. Sangat penat !!! Hari ni Jurutera Perunding aku, Laras Architect datang. Adalah arkitek-arkitek dieorang yang datang untuk buat pemeriksaan. Projek dah nak serah, jadi mereka kena la buat pemeriksaan untuk keluarkan Certificated kan. Dan, aku nie sebagai Penyelia tapak atau lebih di kenali sebagai Site Supervisor, terpaksa la aku entertain mereka-mereka. Penat sangat-sangat. Ikut jek dieorang nie. 

Inspection nie, terbahagi dua kumpulan. Aku ikut kumpulan perempuan. Korang tahu la kalau perempuan nie, CEREWET sikit. Sedang kan Resedient Arkitek aku yang lelaki pun CEREWET, ni lagi la perempuan. Macam-macam la dia complain. Aku sebagai contractor, tak leh la nak cakap apa kan, cuma akdan-kadang kalau dah terlalu cerewet tue, aku menyampuk-nyampuk juga. Dengan pandangan-pandangan aku, rasa yek, mereka boleh terima. Jadi kontraktor ni, mulut kena manis.

Betul-betul sangat penat, sampai aku rasa masa lunch tadi aku tak nak masuk office semula sebab terlalu penat. Mana taknya, kena masuk satu-satu rumah. Kalau 2 3 biji rumah ok juga. Nie 300 biji rumah. Mana yek aku tak pengsan kejung semua ada kat situ. Penat gila. Dengan kena komen macam-macam lagi, bertambah-tambah sakit hati. Dengan panas yek kat JOHOR nie. Lagi la membuatkan aku rasa nak berangin jek. Kesian pekerja-pekerja aku kena marah jek ngan aku atdi. Sorry kakak, sorry ama.

Nie, dah nak closing untuk hari nie. Esok apa plak berlaku?? Harap-harap semua nya adalah yang terbaik jek yang terjadi. Amin. Malam nie kena stay lagi sampai pukul 10 malam. "SAYA BUKAN KUAT KERJA, TAPI SAYA TERPAKSA KERJA!!".. Bila la nak dapat rehat lama-lama. Gaji jalan nie kan. Best ooo... PEANAT SANGAT HARI NIE.

Korang-korang, walaupun benda nie memmalukan diri sendiri, tapi aku nak cakap juga sebab nak membuktikan aku terlalu penat. KENAPA ?? Korang tau, lunch tadi aku dapat tidur sekejap, dan aku tidur tue, sampai aku ngences. tau apa itu ngences ?? ala, ngences ni adalah, bila kita tidur mengeluarkan air liur. Dan ia akan jadi air liur basi. Penat snagat. Sampai tengahari pun pun macam tue. Malu jek kan.. 

1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik