Followers

Sunday, March 13, 2011

Makeup Itu Menjaga Penampilan ?? Yek Ker ??

Semalam, aku YM ngan kawan aku sampai pukul 4 pagi. Puyo... Lama dah aku tak buat perangai duduk depan laptop semata - mata menghabiskan masa dengan berchatting. Ha... Boring sangat malam tadi. Dia tegur, apa lagi ramcak la berborak. Lagi -lagi macam -macam la cerita yang keluar.

salah satu topik, bab MAKE UP. Dia tanya aku,

Kawan : Ko suka makeup tak ??

Me : Suka, tapi aku suka makeup tipis jek.

Kawan : Owh, aku suka tengok perempuan make up

Me : Ha ?? Maksud ko ?? Nampak cantik ?? Bukan Lelaki suka yang Natural Beauty ker ??

Kawan : Bagi aku, Kalau aku tengok peempuan tue make up, aku rasa dia pandai jage penampilan. Aku suka tengok perempuan makeup sikit2 nie. Memang la lelaki suka natural beauty, tapi  pandai jage penampilan, tue satu bous kan ??

Me : Owh, Cam tue...

Pas tue, aku terfikir, betul jugakan. Perempuan dengan makeup memang tak dapat dipsahkan. Lagi  lagi dengan fesyen. Ada jek fesyen terbaru untuk perempuan ?? Lelaki ?? Ada ??

Makeup nie bukan jek nak kelihatan cantik depan orang, aku setuju dengan kawan aku tue, salah satu menjaga penampilan.  Sebagai contohkan, korang kerja sebagai customer services. Tiap - tiap hari nak jumpa orang, takkan muka kita nia nak tengok kusam jek. Betul tak. Baik - baikorang nak beli barang kita, jadi tak beli nanti.

Oke, cuba korang tengok perempuan - perempuan yang ber makeup, korang mesti seronok jek tengok muka mereka kan. Cantik jek. Rasa perempuan macam tue adalah perempuan yang pandai berdikari dan sangat - sangat elegant. Yeah !!

Macam aku, aku tak nafikan yang aku suka sangat bermake up. Sebelum nie pun, ada entry yang aku tunjuk barang - barang make up aku. Kenapa aku suka bermake up ?? Sebab, aku rasa, kalau aku nak kuar g mana - mana, aku make up aku jadi lebih yakin dan rasa fresh. Dengan tue, hari - hari yang kita lalui tak la membosankan. Ceriakan hari dengan warna warni. Make up kan warna warni . kihkihhh

Tapi, ada juga keburukan ber make up nie. Yek la, kalau dah satu hari muka kita ni banyak bahan - bahan yang kita sendiri tak tau dari mana datangnya, jadi dikhuatiri, muka kita akan rosak kalau selalu sangat makeup. Lagi - lagi makeup yang tebal - tebal tue kan.. Sebab tue la, kalau kita bermake up nie, bila malam kita kena bersihkan semua yang ada kat muka kita nie supaya kulit muka ita dapat benafas dengan sempurna. Yek la, muka penting tau. First inspiration, bukan ker muka ?? Betul ?? Sebelum ke tempat lain...

No comments: