Followers

Tuesday, March 22, 2011

in relationship dan nafsu

Hush !! Lama betul tak updated blog... Rindu tak ?? Kekangan masa yang sangat terhad sgt sekarang nie membuatkan aku susah nak updated blog. Yeah!!! Hari nak memperuntukkan sedikit masa untuk updated.

Oke, story sikit pasal in relationship. Patut ker kalau kita sayang orang tue, kita perlu serahkan jiwa dan raga kita untuk dia ??

Boy : Kalau U sayang i, apa buktinya ??
Gurl : Apa sahaja untuk U..

Kenapa kalau bila couple ataupun declare dengan seseorang, "sesuatu" tue yang perlu dilakukan ?? Bukan ker tue, Hukumnya Dosa Besar ?? Berzina ?? Kalau dah buat benda nie bukan masuk neraka ker kalau kita tak bertaubat ??

Kenapa perlu ada macam nie sekarang?? Nafsu ?? Apa ertinya bercinta kerana nafsu ??

Boy : I buat semua nie, supaya u tak pergi mengatal ngan lelaki lain, U akan ingat I jek
Gurl : Untuk U, I rela ...

Biasanya, alasan macam nie yang mereka bagi. Seolah-olah bila dah "terlanjur" tue, dapat merapatkan lagi hubungan yang sediada. Sesama tak cari atau curang kepada pasangan. Tapi perlu ker ?? Kenapa boleh jadi macam nie?? OMG, it's really crazy !!!

Zaman sekarang, semua nie jadi biasa jek. Sana sini bersepah couple-couple yang macam nie. susah untuk cari Teruna mahupun Dara. Kalau lelaki, mereka apa kisah ??? Kalau dah clash, boleh cari perempuan lain. Mereka tak luak sedikit pun. Cuba kalau perempuan, ada ker lelaki lain yang boleh terima kita seadanya. Keadaan kita yang macam tue. Sekarang nie, yang in relationship ni, hidup dah macam suami isteri jek. Ada yang duduk serumah. Kalau dah sayang, kenapa tak pinang jek kekasih hati tue?? Tak cukup duit nak kahwin ?? Dah tu, korang buat macam tue ?? tak takut dosa ?? Dari membazir tenaga , masa, duit, baik  simpan semua tuee buat majlis nikah esok-esok.

Penagih dadah pun kalau nak isteri, nak pilih yang solehah. Lagikan lelaki yang normal. Nak yang terbaik untuk diri sendiri dan masa depan.



No comments: