Followers

Sunday, March 6, 2011

Barang Makeup Saya!!

Perempuan mana yang tak nak keihatan cantik. Right ?? Aku jugak cam tue oke! Sentiasa nak Kelihatan cantik. Tapi, aku tak de la nak berhabis duit beribu2 nak cocok3 botox nie. ataupun g New York Skin Solution tue. Mahal kot nak buat semua3 tue. Aku tak de duit lor nak buat semua tue. Lagi pun natural beuaty kan lagi cantik kan.. kan.. kan..

Ok3 kat sini nak cerita pasal barang2 makeup aku. Hehehe... Aku suka makeup. Tapi aku tak de la pandai sangat makeup. Makeup muka sendiri pandai la. Kalau tak lawa pun muka sendiri. Tak ada sapa nak marah kan. Hehehe.

ok, Meh kita check it out barang3 yang saya ada dan bagi saya amat penting la bila nak makeup.



..
blusher

Blusher nie penting tau bagi ak sebabnya bila pakai blusher nie muka kita akan nampak lagi sweet gitue.. auuww.... Hehehe... Betul, aku kalau nak keluar, bluher memamn takkan tinggal. Sebabnya, aku rasa die salah satu untuk kita lebih yakin.



eye liner

Eye liner nie pakai yek kat mata. Nama pun Eye liner kan, eye so mata la. Nie pun barang penting jugak. Macam aku yang bermata kecik kena la pakai tuk nampakkan mata aku nie ta pejam dan sepet. Aku masih memperkemaskan cara aku pakai eye liner nie. Selalu memakan masa yang agak lama tuk aku pakai sebab selalu aku pakai COMOT ! Eheh..


Maskara

Maskara nie aku pakai time aku ingat jek. ehhe.. oleh gitue ? Aku tak suka sangat pakai maskara sebabnya, nanti aku cepat ngantuk. Mana tak yek, maskara nie aku rasa berat ek mata kalau pakai. =)


Listik

Listik pun penting. Mana tak nya, bila kita bercakap automatik kiat akan tengok bibir dia. So, bibir kena la menawan yek tak. Bagi menyerlah sikit warna nay. Lipstik ni banayk sangat warna2 dia. Macam yang aku punya nieaku pilih yang dark pink. Nampak macam neutral and kena ngan kulit muka aku.


Lip Gloss

Nak nampak lebih Seksi ?? Pas korang apply listik, apply ler lip gloss nie. Lip gloss nie kalau kita pakaiakan nampak bibir kita macam bersnar, shining2 gitue. Seksi. auuuww.. I like it !


Concealer

Concelor nie berfungsi untuk menutup liang3 yang terbuka. Macam muka ak nie terlalu banyak sangat rongga2 yan terbuka. Sebab tue concealer nie penting before aku pakai compact powder. Tapi,aku tak selalu pakai, selalu jek pakai bila ada event3 ak kuar g memana. atau pun nak jenjalan g shopping. Setakat kuar g kedai, tak de makna nak pakai, sebabnya ia memerlukan masa yang aja lama untuk touch up.


Banyak lag sebanarnya barang2 yek. Tapi cukup3 lor tue. Kang termuntah plak korang tengok. Aku memang suka eli ala makeup. Kalau akug shopping, aku suka singgah kedai barang makeup. Walaupun kadang2 singgah tanpa hala tujuan. TAk tau la kenapa ek ? TERAPI kot untuk aku.

Aku suka pakai product STAGE nie. Sebab product dia sangat lembut. Aku suka sangat. Dia da setanding dengan makeup2 yang famous macam M.A.C, Estee Lauder, CLINIQUE, macam3 lagi. 

Ok, last pic, aku nak tepek gambar muka aku selepas bermakeup. Sila tekan pangkah bila dah rasa nak muntah ok. READY ??

1

2

3


TADDDAAAA....

Ada rasa nak muntah kuning tak ?? Tak pun nak bagi penerajang. hahah....

PEACE !





No comments: