Followers

Friday, February 25, 2011

Habis Madu Sepah Dibuang

Gulp... Tajuk tak boleh bla....hahahaa....

Aku ingat bila bercinta-cinta nie jek ada ayat Habis Madu Sepah Dibuang. Tapi tak semestinya bercinta pun bagi aku boleh guna peribahasa ni. Tapi bagi aku la.. Tak tau plak bagi korang semua ye tak???

Ok. aku nak gunakan peribahasa ni untuk "seseorang" yang aku anggap dia kawan. Tapi, ntah la kalau korang tanya aku sekarang aku masih nak anggap dia kawan ataupun tidak setelah apa yang aku dengar dan apa yang aku da lalui ni. Aku sendiri tak dapat nak jawab soalan tue.

Biasala, lumrah manusia, sayang benda yang baru, tapi bila da buruk simpan, dan paling teruk buang ,merata2. Tu lagi la sedih bila terpikir balikkan. Macam apa yang aku lalui sekarang, dulu masa baru2 lagi aku la intan payung, ditatang2 bagai minyak yang penuh, tapi bila da setahun dua pakai,da tak nak, dah buruk buang aku merata2. Ada jek benda yang tak puas hati. tak boleh silap sikit. Macam2 maki hamun dikeluarkan.

Manusia ni cepat lupa. Bila dia ada diatas, dia lupa untuk lihat dibawah. kita sebagai sesama manusia sentiasa la menasihati sesama sendiri. Semoga kita tidak jagi seperti mereka. Allah lebih mengetahuinya kan. So kita sabar jek la. Mungkin selama nie aku ada buat salah yang aku sendiri tak sedar. So nie la balasannya.

Dan kepada "sesorang" tue, buka la hati seluas2 yek. Jangan asyik ank hina orang yang bawahan. Ingat, kita datang dari-Nya, Dan kita akn kembali kepada-Nya jugak!! Amin, aku doakan yang terbaik jek..

No comments: