Followers

Wednesday, February 16, 2011

Cinta DihatiKu~~

Cinta tak boleh dipaksa. Cinta datang tanpa diundang. Dan cinta juga boleh pergi tanpa kerelaan hati. Namun, sapa kita nak elak semua tu terjadi. Macam aku juga. Ada perasan, ada hati, Namun boleh ker aku terus menafikan yang aku tak ada perasaan?? Tak ada hati?? Sampai bila aku nak rasa berpura-pura untuk terukan hubungan yang ada?? Tapi hati aku meronta3 untuk terus tidak bersama. Allah Maha Adil. Maha Mengetahui. Dia tau apa yang terbaik untuk masa depan setiap manusia dimuka bumi ni. Tapi, boleh ker aku?? Kuat ker aku untuk hadapi semua yek.

Cinta manusia hanya didunia dan Cinta pada-Nya, Kekal selamanya. Namun, Allah amat Adil. DIA ciptakan semua didunia nie berpasangan. Langit dengan Bumi. Laut dengan Darat. Kumbang dengan Bunga. Macam tue juga manusia, Lelaki dengan Perempuan. Tue semua Fitrah alam. Allah Maha Mengetahui segalanya.

Macam aku, aku juga ada perasaan sama seperti semua manusia3 yang lain. Memerlukan cinta. Itu semua lumrah manusia. Cinta yang benar3 hadir tanpa paksaan. Cinta yang ada dalam hati sentiasa mekar dan ada selalu. Tak semestinya, aku bersama seseorang aku jadi seorang yang hiprokrit. Senyum lebar3 depan orang, tapi hati? Perit macam hempedu!! Hush!! Tak mo oke macam tue!!

Cinta nie tak boleh dipaksa. Kalau dipaksa hati pun jadi tak tenang dan selalu akan rasa tak seronok nak buat sesuatu. Cinta ni akan datang sendiri. Sapa kita untuk menolak perasaan cinta. Sapa kita untuk meolak perasaan sayang dan sapa kita untuk menolak perasaan rindu!!

So, jangan paksa aku untuk menyintai orang yang aku tak cintai. Aku juga ada hak. Untuk menyintai. Memang betul, pilih orang yang menyintai kita, dah memang sahih dia menyintai kita. Kalau kita sendiri yang tak boleh terima orang yang menyintai kita. What I can say??

4 comments:

Wafiy Suzly said...

huhu..taktau nak kata apaaaa...tak arifffff...

loving_you said...

tak mo komen pape ker??
tak ariff tapi mesti pernah lalui kan..:(

Wafiy Suzly said...

sebab luv is complicated..hehe

loving_you said...

yup...sgt2 complicated!! damn much!!
tapi tue semua kurniaan Allah..
So kena terimangan hati terbuka!!