Followers

Friday, February 25, 2011

Berdosa ker~~

Dengan Nama Allah Yang Maha Mengampun Lagi Maha Mengetahui...

Short Entry

Kita ni, Manusia di muka Bumi. Menumpang di Bumi-Nya. 

Andai ada manusia yang berbuat salah kat korang. Korang maafkan dia tak.?? Aku ni sensitif orangnya, cepat sangat lembut hati dan memaafkan orang. Tapi kali nie, aku sendiri tak tau nak maaf kan ker tak.

Kalau manusia berbuat salah kepada Allah, kita memohon kemaafan dari-Nya. Tapi kalau buat salah dengan sesama manusia, lebih baik minta maaf kepada manusia itu.

Apa harus aku buat?? Korang bagi aku pendapat boleh?? Berdosa tak kalau aku tak nak maafkan dia?? Pendendam ker aku??

Sedangkan Allah swt. boley maafkan hambaNya, Nabi maafkan umatnya, Ni kan kita sesama manusia?? kan.. kan.. kan....

Ntah la....

2 comments:

Qaseh dalia adelia said...

macam qaseh jugak senang nak maafkan orang ... tapi sebaiknya sebelum tidur maafkan lah segala kesilapan org ..syurga adlh ganjaran tapi hati kdg sakit hgga tak mmpu nk maafkan ... insyaAllah masa boleh merawat ...tp kdg2 maafi org tp susah nak lupakannya

loving_you said...

betul qaseh... presre till now lagi..:( insyaAllah...boleh lupa...harap sgt..:(