Followers

Friday, December 30, 2011

Shopping Barang Baby

Hye Dear .

Semalam , aku g jenjalan dengan adik bungsu aku . Makan prosperity and shopping barang sekolah dia . Nak naik sekolah kan , biasa la . Bila cuti , hilang semua stationary . Ntah mana-mana jek . Aku dulu pun macam tue jugak . Asal , permulaan sekolah jek , mesti nak beli stationary baru . Macam semangat lebih jek maa tue kan  bila dapat semuanya baru . Untung budak sekolah . 

Pas tue , aku pegi kedai Dear&Baby . Ala, kedai jual barang-barang bayi tue . Semua ada kat situ . Tejuga gila .  Opss , jalan salah snagka . Aku belum ada baby lagi ok . Aku sebenarnya nak beli omething untuk member aku . Farah . Dia baru jek lahirkan baby girl . Husband dia dah upload picture kat FB . Comel . 

Aku survey-survey la barang baby yang sesuai and on budjet . Aku tengok yang dah siap dia rapping . Mahal gak . Aku fikir-fikir , nak bagi apa ek ? Ok , aku pun tanya salesgirl yang ada kat situ . Mana lagi murah , dah siap balut or aku pick up satu-satu and wrapping . Dia cakap , kalau pickup satu-satu dia akan kira apa yang kita ambil dan wrapping macam hamper adalah percuma . Wah !! Apa lagi , seronok la . So , boleh la budjet-budjet apa yang aku nak beli kan . 

So , dengan itu , aku ngan adik aku apa lagi , feeling-feeling beli barang baby la . Excited gila bila tengok baju-baju baby nie . Sweet jek . Kartun-kartun . Lagi suka bila gurl punya , gaun lagi . Jatuh cinta . Sedangkan aku yang belum berkahwin pun seronok beli barang-barang baby , apatah lagi ibu-ibu dan bapa yang sedang menunggu cahaya mata mereka . Mesti lebih seronok dari itu . 

nota kaki : Bila kita seronok melakukan sesuatu , pasti hasilnya juga berbaloi . Namun , bila kita tidak ikhlas dengan sesuatu , pasti benda yang terjad tidak sempurna .

mood gedik : bila la nak kahwin nie . Tapi , takut nak beranak . Sakit .

2 comments:

Unknown said...

hahaha..takut nak beranak?? hehe..

Tie HT said...

salam,

best kan tgk brg bby,cute2 jer :)