Followers

Wednesday, December 28, 2011

cinta tak semestinya memiliki

Salam Dear Readers .

Cinta tak seharunya memiliki . Betul ker statement tue . Kalau Cinta tak seharusnya memiliki , kenapa perlu bercinta ?

Aku ? Cinta ? Sayang ? Kasih ? Mana satu . Sumpah , aku tak tahu membezakan semua tue . Bagi aku , semuanya sama . Semuanya berkait rapat . Betul tak ? 

Ada orang bercinta bagai nak rak . Bertahun-tahun . Tapi , bila bukan jodoh . Hubungan tue tak kemana pun . Putus ditengah jalan . Aku jugak pernha rasakan mcm tue . Bercinta , nmun tak sampai kemana . Hanya ditengah jalan . 

Jodoh itue ketentuan Allah . Dia Maha Mengetahui . Dan dia mengaturkan segalanya sangat-sangat indah ! Kita manusia , hanya mampu merancang keindahan , namun , susunan-Nya lebih indah . Dan aku , mengimpika segala-galanya . Namun , tak mungkin aku memperoleh segalanya . Kalau aku dapat semuanya , mesti aku riak , dan takbur.

p/s : bagi aku , aku percaya . cinta tak semestinya memiliki . sebabnya, selagi kita hidup dimuka bumi nie . kita mampu merancang . Dia menentukan segalanya . Cinta hakiki adalah untuk-Nya .

No comments: