Followers

Thursday, December 29, 2011

Manusia Tidak Sempurna

Hye all ...

Sebenarnya , sekarang nie aku sedang bercuti selama seminggu . Percaya la . Seminggu . So , aku naik keja awal tahun depan . Macam lama jek cutikan . Bila dengar "TAHUN DEPAN" . Hahaaa .

Tadi , aku ada terbaca officemate aku post kat wall dia . Semacam tak puas hati dengan seseorang . Pasal penganiayaan . Bila aku tanya , mereka kata 'RAHSIA'. Whatever la .Adalah tue yang tak puas hati . Ntah apa yang mereka emua tak puas hati pun aku tak tahu la . Mungkin naik kerja nanti aku akan tahu atau tak tahu langsung . 

Dan  apa yang aku nak bagitahu kat sini . Kita nie cuma manusia biasa jek . Tak sesempurna yang kita harapkan . Hanya Allah yang sempurna . Dan, manusia nie juga tak perah puas dengan apa yang mereka miliki . Tak cukup serba serbi . Aku sebagai manusia juga, sama jek apa yang aku alami . tak pernah cukup . Namn, apa-apa yang berlaku , aku bersyukur . Bila aku bersyukur , aku rasa cukup nikmat dan cukup tenang . 
Manusa nie , penuh dengan hasad dengki . Semuanya rasa sempurna bila ada dendam itu terlaksana . Hush ! Kadang-kadang , aku pun tak paham . Kenapa perlu ada dendam. Apa mereka dapat ? Pelik ? Dan aku , InsyaAllah , apa orang buat kat aku , aku tak pernah ada rasa dendam . Walaupun kadang-kadang rasa nak bala apa perbuatan orang , anmun , aku tak sampai hati . Aku tahu . benda tue amat menyakitkan . 

Doa : Ya Allah . Jauhkan la aku dari sifat dendam . sifat-sifat keji ya Allah . Ya Allah , selama aku hidup nie , aku jarang berkongsi apa-apa sahaj dengan orang . Dan aku amat penyimpan . Dan pada Mu , aku meluah . Dan kau sahaja yang sentiasa mengendar . Amin .

p/s : kepada sesiapa yang rasa ada dendam dengan kau , aku minta maaf banyak-banyak . Mungkin aku tak sedar kesalahan aku . Jadi , datanglah jumpa aku dan bagitahu ketidakpuasan hati . Aku mahu minta maaf . Kawan biar beribu , musuh jangan dicari . InsyaAllah , Allah MAha MEngetahui Segala-Nya . Amin.

No comments: