Followers

Sunday, January 23, 2011

:: Ayam Masak Halia ::

entry kali nie berlainan sedikit...hehehee....
ila nak cerita pasal.....tengok sahaja tajuk itue....kahkahhh
MASAKAN....
ila menyebut pasal masakan...

Sebenarnya, ila nie bukan ler pro pasal masakan nie....
mana tak yek dari sekolah hingga masuk IPT....
tak pernah kenal apa itu kuali+sudip+senduk...
tak de mase sebenarnya nak tengok bnda tue..sebabnya...

- sibuk sangat ngan belajar *belajar ka??
- tak de masa
- dari sekolah menengah sampai kat IPT duk asrama, walaupun duk umah sewa member jek banyak masak
- dan...paling penting MALAS....kihkihkihhh....


so disebabkan ila nie tak pandai + tak pro masak..kena ler masak yan simple2 jek...
fikir punya fikir masak ler Ayam Masak Halia...
oke...resipi nie ila ambi dekat...


kalau korang nak resipi apa2...search jek link tue...
comfirm ada jek disitue....macam2 masakan ada kat situe...

oke kat sini ila nak share ler resipi tue...


* ayam yang telah di potong dadu

* bawang putih dan halia

* sos tiram

* minyak masak

* garam halus (pakai garam bse pun boleh)

* kunyit

* penambah perasa * pasti sedap

* ajinomoto

oke barang2 da siap....
sekarang cara2 memasak plak...

tumis halia dan bawang putih sehingga naik wangi

masukkan ayam yang telah digoreng dengan kunyit

kemudian masukkan sos tiram

*akhir sekali masukkan garam, ajinamoto dan penambah perisa :: Pasti Sedap ::


selepas itu goreng sehingga ayam betul2 masak....
dan ini ler hasilnya

-
-
-
-
-
-
-

taaaadaaaaa

:: Ayam Goreng Halia ::


2 comments:

saya_arief said...

sedapp.
:D

loving_you said...

saya_arief : huhuhuuu...sedap...mmg sgt sedap...(puji diri sendiri)