Followers

Monday, January 10, 2011

ANGIN

minggu baru untuk bulan Januari 2010...
tapi momentum masih same seperti minggu2 sebelum dan bulan2 sebelum dan tahun2 sebelum...
arghhhh...tertekan yek hidup mcm nie...tak pnh buat aku rasa senang....
hari bnda yang sama juga aku menghadap...
dan menda yang sama juga aku kena hadap....
smpai biler ler nak jagi cm nie nie nok oiiii!!!!!!!!!

skrg nie bukan senang nak cri kerja...kat luar sana manyak lagi grarduan2 yang menganggur...
aku nie pun syukur Alhamdulillah...lepas2 belajar terus dapat kerja...
da masuk 2 thun pun aku kerja kat compny yang sama...
BERTAHAN !!!...bukan tak mo cri kerja len...tpi kesian ler...staff pun tinggal nie jek...
takkan aku nak lepas tangan kot tinggalkan semua kerja2 kat sini....so hanya mampu berserah dan bertahan jek...

orang kate, orang yang manyak sabar nie...manyak kelebihan..so aku MAU kelebihan tue...
so kena ler manyak bersabar walaupun hri2 yang aku lalui tak berapa nak bersabar kan...
aku kena ler bertahan dulu smpai ler abis..sikit jek lagi (sedapkan hati sendiri)..
walaupun manyak giler angin monsun laut barat daya aku kena hadapi hri2...( adui...da tak tahan kot) tapi apa boleh buat...
bak kate adik lelaki aku "sebiji beras itu ibarat setitik peluh petani"...so aku translate tuk kerja aku..."setitik peluh itu ibarat sesen duit poket aku"...hahahhaaa.....

so skrg nie kena ler banyak2 bersabar dan bertawakal apa yang jadi hari2...kerna apa setiap minit yang kite buat tambah plak ngan sabar tue kan pahala...so kena ler banyak2 sabar...sabar separuh dri iman...so klu aku da 2x sabar...da penuh ler iman aku tue....hahahaa..(melawak jek)..

angin2 yang dtg tue...kena ler abaikan..biokan die pergi bersama angin2 yang len...asalkan dia bahagia sudah ler...angin nie kdng2 bukan kisah pun siapa die...die men dtg jek...hahahaa.....
so banyak2 bersabar oke !!! chilll!!!!

oke ler..nak smbung buat kerja yang banyak2 giler nak amti...smpai nak termuntah da nie...:(

p/s : wahai si ANGIN....sabar ler...semua org buat salah..takkan nak ikut KEPALA ANGIN ko jek kan....so chill!!! fikir juga perasaan orang OKE!!!

No comments: