Followers

Sunday, April 10, 2011

Masam-Masam Manis

Lelaki : Hye, Boleh berkenalan
Perempuan : hye, (senyum-senyum)
Lelaki : boleh minta no telefon??
Perempuan : 01*-*******

Mula-mula nak berkenalan, baik jek. Nak usha, nak rapat-rapat. Selalu sms, calls, chatting. Sekarang kan, kemudahan banyak. Macam-macam ada. Semua nya bermula dengan baik. Sangat-sangat baik. Dan akan menjadi sangat baik bila masing-masing meluah rasa yang ada dalam hati Berbunga-bunga mekar sehinggakan, mandi tak basah, makan tak kenyang. Bahgia jek selalu. Sampaikan senyum sorang-sorang bila baca sms dari dia. Senyum meleret sampai ke telinga bila dapat panggilan dari dia. (cerita macam aku jek nie).


Sedang ingin bercinta - DEWA

Tapi, setiap hubungan mesti ada masalah. Ada dugaan yang datang. Gaduh manja-manja tue adatlah kan. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak hubungan percintaan. Namun, ada juga penyebab yang menjadikan gaduh manja jadi gaduh rebut taufan. Hush. Masa nie, dah tak ada gelak ketawa, senyum memanjang, tapi yang nampak cuma kusut masai dan muram durja. Relax ok.

Bila dah gaduh besar, perasaan saying mla berkurangan. Hanya kesalahan jek yang nampak. Yang baik semua hilang entah kemana. Sedih jugak. Memang sangat sedih bila fikirkan semua tue. Jage bertahun-tahun, kadang-kadang masalah kecik jek boleh jadi isu yang angat besar. Dan akhirnya, berpisah.

Bila berpisah, perlu ker kita jadi kan bekas kekasih kita sebagai kawan ?? Perlu ker kita berbaik dan menganggap dia sebagai akwna baik. Boleh ker hati masing-masing terima dnegan keadaan yang ada. Kalau pasangan kita tue ada kekasih baru, apa plak perasaan kita.? Boleh ke kita terima dengan hati yang snagat terbuka. Yeah !!! next entry akan ku bagi jawapannya. Ok….

2 comments:

aza said...

huhu...aza dtg follow...

aza pnah g ada pngalam cmtu...kapel pon bru 5thun...gduh cumil2 tu besa la kan adat bcnta...

nk jdi kan bkas p.we sbagai kwan bulih ja...asalkan 2,2 maw jdi kwan kan..huhu

salam ukhuwah dilla

=)

norfadillah said...

aza : yeah !!! kadang-kadang tak eprlu ajdi akwan... :)
tq coz sudi follow.. :)