Followers

Saturday, April 2, 2011

Musuh atau SECOND WIFE

Kenapa kadan-kadang aku di uji dengan macam-macam dugaan yang aku sendiri tak terfikir yang aku boleh selesaikan masalah ni. Aku buntu nak selesaikan semua masalah aku. Aku dah letih. Tak sanggup nak hadapi semua sorang-sorang. Aku dah tak tahu kenapa aku di uji dengan dugaan yang amcam nie. Ya Allah, Bantulah Hamba-MU ini.

Entry sebelum-sebelum nie, aku ada cerita pasal aku ada kawan ngan suami orang, wife dia serang aku, nak santau aku macam-macam la. Dan kali nie, apa lagi ??

Yup !!! Dia bagi aku dua pilihan. Sama ada musuh atau second wife !! Aku tak nak dua-dua. Aku binggung nak buat keputusan. Aku tak nak jadi second wife mahupun musuh. Kenapa ???

Musuh : Aku kalau boleh tak nak ada musuh dalam hidup aku nie. Ye la, bila ada musuh hidup nie tak tenangkan. Sebab tue aku tak nak ada musuh. Aku nak berkawan dengan semua orang. Dan aku harap sangat dapat buat semua tu. Puaskan hati smeua orang. Aku tak naka da musuh. Apa semua nie, aku binggung

Second wife : Nie pun aku tak nak. Kenapa?? Sekarang aku jadi perampas, esok suami aku pun kena rampas. Sekarang, dunia bayar dunia. Lagi pun tak tergamak dan tak tercapai akal fikiran aku nak runtuhkan rumah tangga, masjid orang nie.Lebih-lebih lagi dia ada anak. Kalau aku kahwin ngan dia, apa akan jadi ngan anak-anak dia. Buatnya, wife dia suruh ceraikan, anak-anak tue langsung tak bersalah. Aku tak nak.

Cuba fikir, mana patut  aku nak pilih?? Musuh atau Second Wife !! Apa korang rasa kalau ada kat tempat aku nie. Apa korang buat. Binggung sangat!!! Hari-hari aku asyik mengeluh jek dengan keadaan macam nie. Nak cool pun tak boleh, dan aku snediri tak tahu kenapa. Aku tak boleh lupa dengan apa yang jadi. AKu nak berlakon untuk tak fikir, aku tetap fikir. Aku dah cuba!!!


Bukan aku tak nak jadi musuh, Tapi dia dah warning dah kalau aku jadi musuh dia, dia akan buat aku gila kat dia. Sedangkan, aku memang dah GILA fikirkan dia. Masa tue, dia yang akan gelakkan aku sebab masa tue, aku yang akan cari dia. Yang akan pergi melutut kat dia. Kadang-kadang aku fikir, dia cuma nak takutkan aku. Tapi kalau betul ?? Apa harus aku buat ?? Ya Allah. Apa yang dia nak buat. Lindungilah Hamba-Mu ini.

Ya Allah, Bantulah Hamba-Mu yang lemah nie. Tak tertanggung aku untuk hadapi semua yang jadi nie. Aku dah tak larat dan aku tak tahu nak buat macamana lagi. Ya Allah, Kau tahu aturan hidup aku. Semoga, ujian  Mu ini membuatkan aku sedar atas segala kekhilafan aku untuk sebelum ini. Membuatkan aku lebih tabah menghadapi segala ujian  Mu Ya Allah. aku memohon kepada Mu. Tunjukkan la yang terbaik untuk aku buat keputusan yang betul. Amin..


2 comments:

Kakkoii said...

alahai... sedih nye aku bace.

Ko p la slow talk dgn die.. wat solat mintak petunjuk..

norfadillah said...

slow talk dah, cakap jahat pun dah !! insyaAllah.. ada yang terbaik tue... :)