Followers

Sunday, November 27, 2011

Review : My Engagement Ring

Untuk yang pertama, nak review pasal cincin tunang dulu .

Dalam majlis tunang nie, aku dapat dua bentuk cincin sekali gus. Masa keluarga En.F datang bekenalan-kenalan , mereka tak bawa cincin sebab akan bawa cincin risik masa bertunang . Datang nak kenal-kenal je kan .

Cincin risik dan cincin tunang , keluarga En.F yang buat pilihan . Sebelum bertunang tue, aku tak tahu langsung bentuk cincin tue . Merengek jek ngan En.F nak tengok , tapi dia cakap " tinggal berapa hari lagikan . Sabar la " . Terfikir  jugak, macamana bentuk cincin tue, muat ker tidak . Cerewet kan .

Tapi ....... sangat-sangat puas hati ngan pilihan bakal mak mertua saya . Puas hati . Walaupun, bukan cincin yang di idam-idamkan, tapi yang saya dapat nie, sangat puas hati .

Jom tengok gambar cincin risik dan cincin tunang saya . Saya sayang cincin saya .

cincin risik

cincin tunang

Cincin Risik - Emas 916
Cincin Tunang - White Gold

Sepanjang umur saya 24tahun , nie kali pertama saya mempunyai emas sendiri . Selalunya, kalau nak melaram pakai emas . Pinjam emak saya punya . Mak saya adalah peminat emas . Jadi, sekarang saya dah ada emas sendiri . 

P/S : Kumpul la emas, sebab emas boleh buat pelaburan yang baik . Dan, emas akan naik selalu . Dia jarang turun . Jadi, kalau time-time tak de duit, boleh la jual .hahahhaaaa...


No comments: